marți, 25 august 2015

Uscator solar pentru fructe si legume


O varianta buna pentru conservarea legumelor si fructelor pentru iarna este uscarea acestora. Un uscator simplu, "home made", se poate face din cutii de aluminiu de bere si suc.

 




Am folosit 36 de cutii de bere (6 coloane X 6 cutii).


Panoul solar

1. Se scoate capacul cutiilor (cel cu cheita) prin polizarea marginilor.


2. Se gaureste fundul cutiilor (eu am folosit o freza de 25mm)



3. Se lipesc cutiile intre ele cu silicon rezistent la temperaturi ridicate (cel pentru garnituri auto).



4. Cutia panoului. Eu am facut-o din scanduri cu spatele din OSB, iar capacul din sticla.










Cutia uscatorului:

Dimensiuni: 500 x 650 x 750mm
Panoul intra in uscator printr-o fanta de 250mm.
Cutia e facuta din OSB cu cadru de lemn, izolata la exterior  cu polistiren.







In partea din spate a cutiei am lasat o fanta de ~30mm pe unde sa iasa aerul.

In cutie sunt 3 rafturi facute din cadru de lemn cu plasa.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Reparare display multifunctional Mazda 6 2005 / Mazda 6 2005 multifunction display repair

   O problema des intalnita la Mazda 6 prima generatie, este lipsa (sau amestecul) caracterelor pe display-ul multifunctional (afisaza infor...