marți, 28 aprilie 2015

Inlocuire rulmenti masina de spalat cu, cuva lipita

   Daca masina de spalat a inceput sa faca zgomot in special in momentul in care face stoarcerea prin centrifugare inseamna ca a aparut o uzura pronuntata a rulmentilor cuvei.
   Exista doua tipuri de cuve: cele care se pot desface si cele lipite.

In cazul celor cu, cuva lipita procedura este urmatoarea:


1. Se demonteaza cuva din masina de spalat (specific fiecarui model in parte)
2. Se cauta pe cuva zona de imbinare a celor doua parti ale cuvei (apare ca un guler)
3. Cu un burghiu de 4mm se dau gauri in gulerul respectiv (vor fi necesare pentru reasamblarea cuvei).


 4. Cu ajutorul unui bomfaier (sau un flex cu disc de 1mm pentru inox) se taie imbinarea celor doua parti ale cuvei:










5. Cu un dorn si un ciocan se scot cei doi rulmenti si simeringul.

6. Cu ajutorul ciocanului si a rulmentilor vechi introduceti rulmentii noi batand usor in marginea exterioara a rulmentilor (ar fi de preferat sa se foloseasca o presa dar pentru uz casnic este mai greu de gasit).




  
7. Se ung cu silicon negru rezistent la temperatura marginile cuvei si  se reasambleaza aceasta folosind suruburi si piulite M4.










8. Se lasa sa se usuce siliconul (de pe o zi pe alta) dupa care se reasambleaza masina de spalat.
9. Inainte de a inchide capacul din spate al masinii se porneste unul din programele de spalare (de preferat cel mai scurt) timp in care se verifica daca exista scurgeri de apa pe langa ax sau pe la imbinarea cuvei.

Probleme care pot sa apara:
-axul cuvei foarte uzat (se constata in momentul demontarii cuvei)- se gaseste de cumparat la magazinele cu piese pt masinile de spalat
-scurgeri de apa dupa monatarea finala - simering montat prost, ax cu uzura mare, silicon prea putin pe zona de imbinare a cuvei
-tamburul vine prea aproape de marginea cuvei - taietura facuta cu un disc sau panza prea groasa

Scule necesare:
-Surubelnite
-Patent
-Ciocan
-Dorn
-Lama cutter (pt curatarea marginilor taiate ale cuvei)
-Bomfaier (sau flex cu disc de 1mm)
-Bormasina cu burghiu de 4mm

Materiale necesare:
- Silicon etansare rezistent la temperatura (se gaseste la magazinele de piese auto)
-Suruburi, piulite, saibe M4(am folosit in jur de 20-25 de bucati)
-Degresant (stergerea zonei de imbinare inainte de aplicarea siliconului)
-Rulmenti si simering


Reparare display multifunctional Mazda 6 2005 / Mazda 6 2005 multifunction display repair

   O problema des intalnita la Mazda 6 prima generatie, este lipsa (sau amestecul) caracterelor pe display-ul multifunctional (afisaza infor...